Bredband

Detta kan du kontrollera själv innan du anmäler fel på Bredbandsuppkopplingen

Kundservice och kundsupport på Bahnhof, som är vår Bredbandsleverantör.
Klicka på följande länk till www.bahnhof.se

BREDBAND Inom AHN har fiberkabel dragits in till alla lägenheter. För att bli inkopplad på nätet måste du anmäla dig till den som är ansvarig för Bredbandet inom din förening. Kontakta den ansvarige eller ordföranden i din föreningen.

När du har blivit ansluten till Bredbandet skall du sedan göra en anmälan till Bahnhof och teckna ett avtal direkt med dem. Det är enklast att göra via deras hemsida. www.bahnhof.se

På hemsidan välj ”Privat” och därefter ”Stad Stockholm” , fortsätt med att välja Akalla-Husby Nätort (AHN) och teckna avtalet om bredband. Observera att Bahnhof erbjuder ytterligare tjänster, bl.a. telefoni, på denna sida, men du avgör själv vad du vill ha.
Notera: man behöver ej teckna andra tjänster än bredband.

Anslutningen till Internet som Bahnhof  erbjuder är 10/100 /1000 Mbit/s. I verkligheten är hastigheten vid avtalat 10 Mbit/s normalt 14-20 Mbit/s.

Fasta IP adresser

Fasta IP adresser behövs för att kunna ha egen server kopplad till Internet. Meningen är att Bahnhof skall kunna erbjuda detta när man klarat av att leverera den hastighet vi betalar för.

Fastighetstjänster och Telemetritjänster t.ex.

  • För underhåll och felanmälan.
  • Passagekontroll och övervakningskameror.
  • Säkerhets och inbrottslarm.
  • Brand och vattenskadelarm.
  • Beräkning och reglering av värme- och vattenanvändning.
  • Bokning av gemensamma lokaler, t.ex. tvättstuga och festlokal.

 

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta använda denna sida accepterar du vår användning av cookies.  Lär dig mer